Wat is een ALT-tekst en hoe voeg je dat toe aan instagram posts?

Naar onze mening is Instagram ALT-tekst in zekere zin één van de meest verborgen-functie van Instagram. Het is de meest bruikbare en het meest over het hoofd geziene functie van het platform. De voordelen van het toevoegen van ALT-tekst aan je afbeeldingen zijn eindeloos en zeker de moeite waard om te gebruiken. In deze blog leggen wij uit wat ALT-tekst is en waarom je het moet gebruiken en waar je het in Instagram kan instellen.

Wat is Instagram Alt-tekst?

ALT-tekst, ALT-beschrijving of ALT-tags zoals het vaak wordt genoemd, is de geschreven kopie die op afbeeldingen wordt weergegeven. SEO-enthousiastelingen weten dat “ALT” staat voor “alternatief”. Wat we hieruit begrijpen is dat “ALT-tekst” staat voor “alternatieve tekst” die wordt weergegeven in plaats van een afbeelding wanneer die afbeelding niet kan worden gelezen. Alt-tekst wordt meestal gebruikt om schermleestools te helpen bij het beschrijven van afbeeldingen voor visueel gehandicapte mensen. Onthoud dat er meer dan 285 miljoen mensen in de wereld zijn met visuele beperkingen, daarom kan Instagrams ALT-tekst nuttig en attent zijn.

Wanneer Alt-tekst begint

Alt-tekst wordt geactiveerd op Instagram als:

  1. Wanneer een volger een slechte internetverbinding heeft en de foto niet kan worden geladen. Belangrijk is dat wanneer dat gebeurt, de ALT-tag wordt geactiveerd en mensen die zullen zien in plaats van de afbeelding.
  2. Één van je volgers een browser gebruikt voor slechtzienden zoals MozBraille, EMACSPEAK en WebbIE om er maar een paar te noemen.

ALT-tags bijna overal online. Elke website heeft een tag, de meeste foto’s op Pinterest hebben een tag, je ziet het misschien niet, maar het is erg belangrijk. Deze ALT-tekst zal geen kopieer- en plakbeschrijving zijn die je altijd gebruikt. Dit moet precies beschrijven wat er op je foto staat.”

De voordelen van het toevoegen van Alt-tekst aan je afbeeldingen

Het helpt mensen met een trage internetverbinding
Misschien ben je in een plaats of land met een zeer trage verbinding, daarom zal ALT-text je zeker helpen met het begrijpen van de post.

Het helpt mensen met visuele beperkingen
Instagram is een visueel platform en het is frustrerend als je de afbeelding niet kunt zien of laden. Denk nu eens aan de slechtzienden die zich op jouw Instagram bevinden. Bedenk dat er meer dan 285 miljoen mensen in de wereld zijn met een visuele beperking. ALT-tekst is bedoeld om hen te helpen. Door deze functie dus toe te voegen, zullen mensen deze gebruiken om te begrijpen wat er op je foto staat. 

Het helpt het Instagram-algoritme te begrijpen wat er op je afbeelding staat.
Door Instagram meer gegevens te geven om ermee te werken, betekent dit dus meer belangrijke feed-tijd voor je afbeelding. Onthoud dat Instagram objectherkenningstechnologie heeft om een ​​beschrijving van foto’s voor schermlezers te genereren. Dit betekent dat het je een standaardbeschrijving kan geven, maar als u de tijd neemt om dit te implementeren in je posts, vergroot het je voordeel op het platform.

Wat we onder deze technologie verstaan, is dat het Instagram helpt om je bericht te laten zien aan meer mensen die jouw soort inhoud leuk vinden. Dit is een bonus. Dit betekend dus groei voor je Instagram account.

Het helpt je SEO-ranglijst te verbeteren
ALT-tekst is belangrijk voor SEO. In feite is het één van de belangrijkste elementen in de SEO-strategie. Het toevoegen van relevante ALT-teksttags aan de afbeeldingen zal helpen bij het rangschikken in de zoekresultaten. Je moet uiteraard wel zoekwoorden gebruiken die mensen op Google zouden typen om je foto te vinden. Dus als je ALT-tekst logisch is, zul je meer bezoekers tegenkomen.

Wat Alt-tekst doet, is je afbeelding buiten Instagram op Google tonen. Als je bijvoorbeeld een Instagram-account voor huisdieren hebt en je altijd ALT-tekst toevoegt met de vermelding Poedel of Duitse herder om te beschrijven wat voor soort hond het is, zul je op Google vindbaar zijn als mensen dat Googelen.

Als je geen ALT-tekst aan je bericht toevoegt, voegt Instagram er automatisch één voor je toe. Ik wed dat je waarschijnlijk creatiever bent en je dingen beter kent dan het Instagram algoritme.

Alt-tekst toevoegen aan je Instagram-berichten

  • Stap 1. Een afbeelding maken of een bestaande afbeelding uploaden naar Instagram.
  • Stap 2. Bewerk de afbeelding en tik vervolgens op Volgende.
  • Stap 3. Tik op Geavanceerde instellingen onder aan het scherm.
  • Stap 4. Tik op Alternatieve tekst.
  • Stap 5. Schrijf nu je alternatieve tekst in het vak en tik op Gereed.

Hoe Alt-tekst oudere foto’s toe te voegen.

  • Stap 1. Ga naar de foto en tik op het menupictogram met de drie stippen.
  • Stap 2. Tik rechtsonder op Alt-tekst toevoegen.
  • Stap 3. Schrijf de alternatieve tekst in het vak en tik op Gereed.

16 Cruciale tips voor het schrijven van ALT-tekst:

  1. Het is niet nodig om “afbeelding van” of “Foto van” te zeggen, WIJ ZIJN OP INSTAGRAM, HET IS DUIDELIJK VAN WIE DE AFBEELDING IS, je verspilt de limiet van 100 tekens.
  2. Voeg emoji’s toe aan je ALT-tekstbeschrijvingen als ze aansluiten bij je merk of bericht. (ze kunnen je de broodnodige tekenruimte besparen!)
  3. Onthoud dat Instagram een ​​limiet van 100 tekens heeft op ALT-tekst, dus wees duidelijk en kort.
  4. Kopieer en plak je bijschrift niet. Het is lui en niet gunstig.
  5. Voeg merkelementen en relevante zoekcriteria voor je producten of diensten toe. We zouden bij Sparks bijvoorbeeld zeggen “Social Media Management met Sparkss Social Media Planner”
  6. Beschrijf het beeld precies, romantiseer de dingen niet. Als er een stuk chocolade is, zeg dan chocolade.
  7. Als je een klein bedrijf bent dat goederen verkoopt, beschrijf dat goed.
  8. Gebruik trefwoorden, bij Sparkss zouden we bijvoorbeeld Social Media Planner gebruiken.
  9. Als er tekst in je afbeelding staat (bijvoorbeeld een citaat), schrijf het dan in je ALT-tekst.
  10. Deel kleuren indien mogelijk. Bijvoorbeeld Gouden Labrador of Zwarte Labrador.
  11. Denk aan de slechtziende, stel je voor dat je het beeld zou willen begrijpen, hoe zou jij dat aanpakken? Duidelijkheid, duidelijkheid en nog eens duidelijkheid.
  12. Beschrijf je foto alsof niemand jouw foto eerder heeft gezien.
  13. Vertel je publiek wat er op de foto gebeurt. bv is de hond aan het rennen of blaffen……
  14. Kleuren, patronen en beschrijvingen van objecten.
  15. Als je afbeelding belangrijke inhoud is, voeg dan altijd ALT-tekst toe. Als wij bijvoorbeeld nieuwe functies, diensten of iets enorms onthullen is Alt-tekst een must.
  16. Ga terug en vul Alt-tekst in voor de afbeeldingen waarvan je denkt dat ze een sterke inhoud hadden. 

Take Away

De voordelen van het toevoegen van Instagram Alt-tekst aan je afbeeldingen zijn krachtig. Met ALT-tekst kun je meer mensen naar je community halen. Als je gek bent op SEO dan is ALT-tekst een mooie toevoeging. Ik hoop dat je dit artikel nuttig vond en dat je deze verborgen Instagram functie uitprobeert.

Meer van onze blog